plockepinn

Har du någon gång spelat plockepinn? Bra.
Då vet du hur det känns när man är tvungen att plocka den där pinnen som gör att de andra kommer röra sig.
När du plockat alla möjliga kommer du till den pinnen som får någon annan att rubba sig.
Det sorgliga är att du bara har en chans. Har någon annan rört sig är det finito.
Men du kan ju alltid hoppas på att nästa spelare klarar upp din väg lite.
Att den på något sätt gör ett drag som öppnar fler vägar.
Det här kanske var en dum liknelse. Men du kanske förstår lite vart jag är påväg.
Just nu står jag i valet och kvalet. Eller nej egentligen inte. Jag har inget val.
Om jag vill vara med och spela måste jag försöka ta en pinne utan att de andra rör på sig.
Vilket i nuläget känns som en ganska omöjligt drag, slag, kval, val. du vet.

mikado

minsta lilla vidrörelse räknas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet kvinna!

2010-06-23 @ 21:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0